حتما بپرسید - آخرین پرسش ها

حتما بپرسید - آخرین پرسش ها - 04/04/1392

سوالهای وبلاگ – 04/04/1392

سوال 1 –

با سلام و احترام فراوان باز هم بعد از شش ماه به وبلاگتان سر زدم تا ببینم چقدر تغییر در نظراتتان حاصل شده است. من که دیگر نه به سیاست کاری دارم و نه برایم اهمیتی دارد.( الف )

 ولی حاج آقا کمی انصاف داشته باشید. همه ما و خیلی بزرگتر از ما هم اشتباه میکنند. ولی بزرگی و بزرگواری در اعتراف به اشتباه است. ( ب )

حاج آقا چگونه هنوز هم به این نتیجه نرسیدید که دفاع تمام قد شما و امثال شما و رده های خیلی خیلی بالاتر از شما از این فرد ( دکتر محمود احمدی نژاد ) اشتباهی تاریخی و جبران ناپذیر است حاج آقا تبعات فاجعه بار اقدامات ایشان بر جان و مال و فرهنگ و دین مردم به صورت کاملا مستقیم به حامیان سینه چاک ایشان هم برمیگردد. و شما بهتر از من میدانید که حق الناس چه حکمی دارد! ( پ )

جمله حضرت امام در مورد جناح راست را باید با طلا نوشت ( ت ) و به هر کدام از مروجان کنونی تقدیم کرد که لااقل اگر به دین مردم کاری ندارند به فکر معیشت آنها باشند و اداره کشور را به بازی نگیرند. ( ث )

راستی حاج آقا، امثال به چه کسی رای بدهیم؟ کمکمان کنید که آدرس غلط به ما ندهند!!!!!!!!!!!!!!! ( ج )

 

الف – افراط و تفریط در هر زمینه ای از ناآگاهی سرچشمه می گیرد ( 1 )

بنا بر این ، نه وادادگی دربرابر امواج فریبنده ی سیاسی و نه سیاست زدگی

بلکه سیاست بصیرت زا ( 2 ) ،

اگر هم در تشخیص مصداق خطایی رخ داد ایرادی ندارد ( 3 )

( 1 ) لا تری الجاهل الا مفرطا او مفرطا – نهج البلاغة / کلمات قصار

 ( 2 ) أَنَّکَ مَضَیْتَ‏ عَلَى‏ بَصِیرَةٍ مِنْ أَمْرِکَ- کامل الزیارات، ، ص: 258 / زِیَارَةَ قَبْرِ الْعَبَّاسِ بْنِ عَلِی‏

( 3 ) للمصیب اجران و للمخطی اجر واحد – استفتائات  / آیة الله العظمی مکارم شیرازی

 

ب – برایند سبک امام امیرالمومنین علیه السلام بعد از حکمیت ( 1 )  و امام راحل رحمه الله  درباره ی دولت مهندس مهدی بازرگان ( 2 )  و 8 سال دفاع مقدس ( 3 )  و مقام معظم رهبری حفظه الله  درباره ی روند کنترل جمعیت ( 4 ) ، اعتراف به اشتباه ِ انجام شده و عدم اعتراف به اشتباهِ انجام نشده ، است

( 1 ) خوارج از این نظر که حکمیت غیرخدا گناه بوده است و آنها مرتکب گناه شده‏اند توبه کردند. و چون على علیه السلام هم در نهایت امر تسلیم حکمیت شده بود از او تقاضا کردند که تو هم توبه کن. على فرمود متارکه جنگ و ارجاع به حکمیت اشتباه‏  بود، مسؤول اشتباه هم که شما بودید نه من. اما اینکه حکمیت مطلقا اشتباه است و جایز نیست مورد قبول من نیست.

مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى، ج‏18، ص: 453

خوارج مظهر جمود فکرى در عصر خودشان بودند. پیدایش خوارج به دنبال این فکر بود که گفتند حکمیتِ حَکَم براى اینکه خلیفه را تعیین کند، اینکه حَکَم حُکم کند میان دو نفر که مدعى خلافت هستند، برخلاف اسلام است زیرا قرآن فرموده است: انِ الْحُکْمُ الّا لِلَّهِ و خودشان که ابتدا این کار را کرده بودند، خود را تخطئه کردند و حضرت امیر را هم- که به اجبار وادار به این کار کرده بودند- تخطئه کردند و گفتند این کار کفر بوده است، ما توبه کردیم تو هم توبه کن. حضرت فرمود: این کار خطا بود و منشأ این خطا شما بودید نه من، ولى به هر حال کفر نبود و من خطایى مرتکب نشده‏ام.

مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى، ج‏21، ص: 112

 

( 2 ) از اول هم که ما- به حسب الزامى که من تصور مى‏کردم،- دولت‏ موقت‏ را قرار دادیم خطا کردیم.

صحیفه امام، ج‏13، ص: 48 - 29 تیر 1359

و اللَّه قسم، من با نخست‏وزیرى بازرگان‏ مخالف بودم ولى او را هم آدم خوبى مى‏دانستم. و اللَّه قسم، من رأى به ریاست جمهورى بنى صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.

صحیفه امام، ج‏21، ص: 332 - 6 فروردین 1368

 

( 3 )  من در اینجا از مادران و پدران و خواهران و برادران و همسران و فرزندان شهدا و جانبازان به خاطر تحلیلهاى غلط این روزها رسماً معذرت مى‏خواهم و از خداوند مى‏خواهم مرا در کنار شهداى جنگ تحمیلى بپذیرد. ما در جنگ براى یک لحظه هم نادم و پشیمان‏ از عملکرد خود نیستیم. راستى مگر فراموش کرده‏ایم که ما براى اداى تکلیف جنگیده‏ایم و نتیجه فرع آن بوده است. ملت ما تا آن روز که احساس کرد که توان و تکلیف جنگ دارد به وظیفه خود عمل نمود. و خوشا به حال آنان که تا لحظه آخر هم تردید ننمودند، آن ساعتى هم که مصلحت بقاى انقلاب را در قبول قطعنامه دید و گردن نهاد، باز به وظیفه خود عمل کرده است، آیا از اینکه به وظیفه خود عمل کرده است نگران باشد؟ نباید براى رضایت چند لیبرال خود فروخته در اظهار نظرها و ابراز عقیده‏ها به گونه‏اى غلط عمل کنیم که حزب اللَّه عزیز احساس کند جمهورى اسلامى دارد از مواضع اصولى‏اش عدول مى‏کند.

صحیفه امام، ج‏21، ص: 285 - 3 اسفند 1367

 

( 4 ) از خطاهائى که خود ما کردیم - بنده خودم هم در این خطا سهیمم - این مسئله‌ى تحدیدنسل از اواسط دهه‌ى 70 به این طرف باید متوقف میشد. البته اوّلى که سیاست تحدید نسلاتخاذ شد، خوب بود، لازم بود، لیکن از اواسط دهه‌ى 70 باید متوقف میشد. این رامتوقف نکردیم؛ این اشتباه بود. عرض کردم؛ مسئولین کشور در این اشتباه سهیمند، خودبنده‌ى حقیر هم در این اشتباه سهیمم. این را خداى متعال و تاریخ باید بر ما ببخشد.

بیانات در اجتماع بزرگمردم بجنورد ۱۳۹۱/۰۷/۱۹

 

پ – هنوز هم در میان کاندیداهای احراز صلاحیت شده برای دوره ی نهم و دهم ریاست جمهوری غیر از دکتر محمود احمدی نژاد  هیچ فرد دیگری  برای اقدام بولدوزری ( 1 )  جهت برداشتن موانع از سر راه در  8 سال از 1384 تا 1392 اصلح نیست

همچنانکه هنوز هم در میان کاندیداهای احراز صلاحیت شده برای دوره ی پنجم و ششم ریاست جمهوری غیر از آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی هیچ فرد دیگری برای اقدام زیرساختی – کلان  جهت آغاز سازندگی در دوره ی نه جنگ و نه صلح  در  8 سال از 1368 تا 1376 اصلح نیست

و این هرگز به معنای چشم پوشی از رخداد هایی مانند بی توجهی  به توصیه های مقام معظم رهبری حفظه الله  در باره ی تهاجم فرهنگی ( 2 ) و اشرافیگری ( 3 ) و  مانور تجمل ( 4 )  و ... نیست

همچنانکه  هرگز به معنای چشم پوشی از رخداد هایی مانند بی توجهی  به توصیه های مقام معظم رهبری حفظه الله  در باره ی اسفندیار رحیم مشایی ( 5)  و حاشیه سازی ( 6 ) و افشاگری نمایی های خلاف شرع ( 7 ) و ... نیز نمی باشد

البته حساب سکوت آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی در برابر ظلم نابخشودنی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با ترویج واژه ی فتنه ساز تقلب و همچنین سکوت ایشان در برابر اقدامات ضد انقلابی سران فتنه -  میر حسین موسوی و مهدی کروبی -  جداست ( 8 )

( 1 ) اهمیت این انتخابات در این است که ملت ایران مى‏خواهد مدیرى را انتخاب کند که بتواند موانع اجراى برنامه را از سر راه ملت ایران بردارد؛ مثل بولدوزرى‏ که موانع را برمى‏دارد تا جاده‏اى را صاف کند

نرم افزار حدیث ولایت 0 بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله  سال‏1384، ص: 3 - بیانات در صحن جامع رضوى‏ - 01/ 01/ 1384

 

( 2 ) کارى که دشمن از لحاظ فرهنگى مى‏کند، یک‏  تهاجم‏ فرهنگى‏  بلکه باید گفت یک «شبیخون فرهنگى» یک «غارت فرهنگى» و یک «قتل عام فرهنگى» است.  

نرم افزار حدیث ولایت 0 بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله  سال‏1371، ص: 64 - 22/ 04/ 1371

 

سالها پیش، من یک روز راجع به تهاجم فرهنگى صحبت کردم و گفتم دشمن از روزنه‌هاى فرهنگى به ما حمله مى‌کند؛

 اما متأسفانه عدّه‌اى این را نفهمیدند. بعضى صریح و بعضى هم در پرده گفتند فلانى به چه چیزى حمله مى‌کند؟!

کدام تهاجم، چه تهاجمى؟! امروز بعد از گذشت چند سال، آدمهاى دیرفهم کم‌کم مى‌فهمند که تهاجم فرهنگى یعنى چه! موج حملات فرهنگى دشمن که ایمان جوانان را هدف قرار داده، حالا به چشمشان مى‌آید و ابراز نگرانى مى‌کنند! مى‌بینند در همه‌ى محیطهایى که جوانان حضور دارند، دشمن مى‌خواهد جاپایى از خود به جا بگذارد و عقیده‌ى آنها را به انقلاب و دین و امام برگرداند؛

نرم افزار حدیث ولایت 0 بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله  سال‏1380، ص: 195 - 19/10/1380

 

(3) دوران بازسازى، دوران شکوفایى و پیشرفت ملت و دوران ساختن کشور است. اما در همین حال، این دوران، دوران خطرِ گرایش آدم‏هاى ضعیف به سمت اشرافیگرى‏ و تجمّل و انباشت ثروت و سوءاستفاده‏ى اقتصادى است. لذا همه باید خیلى مراقب باشند؛ هم مسئولان و هم آحاد مردم.

نرم افزار حدیث ولایت 0 بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله  سال‏1376، ص: 5 - 01/ 01/ 1376

 

(4) این وضع زندگیهاى تجمل‏آمیز، این روز به روز افزودن بر ظواهر تجملاتى، در زندگیهاى شخصى غلط است

نرم افزار حدیث ولایت 0 بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله  سال‏1370، ص: 20 - 26/ 01/ 1370 /  سخنرانى در دیدار با اقشار مختلف مردم‏

 

سالهاست که بنده در باره‏ى زندگى تشریفاتى مکرّر تذکّر مى‏دهم. این دو جنبه دارد: یک جنبه از لحاظ اصل پایبندى به تجمّلات‏ و تشریفات است که این بد و دون شأن انسان والاست؛ یعنى یک‏وقت انسان به یک چیزِ غیر لازم پایبند مى‏شود که دون شأن انسان است؛ بعلاوه، مسرفانه است؛ تضییع سرمایه‏ها، تضییع اموال و تضییع موجودیها در آن هست. این یک بعد قضیه است که اصل اسراف بد است؛ اصل تجمّل همراه با اسراف و همراه با زیاده‏روى است و بد است؛ لیکن جنبه‏ى دومى دارد که اهمیتش کمتر از جنبه‏ى اوّل نیست و آن انعکاس تجمّل شما در زندگى مردم است. بعضیها از این غفلت مى‏کنند. وقتى شما جلوِ چشم مردم، وضع اتاق و دفتر و محیط کار و محیط زندگى را آن‏چنانى مى‏کنید، این یک درس عملى است و هرکسى این را مى‏بیند، بر او اثر مى‏گذارد. حدّ اقل این را باید رعایت کرد. فضا را، فضاى تجمّلاتى و تجمّل‏گرایى و عادت کردن به تجمّل قرار ندهیم؛ چون امروز اگر این روحیه‏ى تجمّل‏گرایى در جامعه‏ى ما رواج پیدا کند که متأسفانه تا میزان زیادى هم رواج پیدا کرده است بسیارى از مشکلات اقتصادى و اجتماعى و اخلاقى کشور اصلًا حل نخواهد شد. تجمّل‏گرایى و گرایش به اشرافیگرى در زندگى، ضررها و خطرهاى زیادى دارد: هیچ‏وقت عدالت اجتماعى تأمین نخواهد شد؛

نرم افزار حدیث ولایت 0 بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله  سال‏1378، ص: 150 - 04/ 10/ 1378 /  بیانات در دیدار کارگزاران نظام جمهورى اسلامى ایران‏

 

(5) باسمه تعالى‏ جناب آقاى دکتر احمدى‏نژاد، ریاست محترم جمهورى اسلامى ایران‏ با سلام و تحیت

‏ انتصاب جناب آقاى اسفندیار رحیم مشایى‏ به معاونت رئیس‏جمهور برخلاف مصلحت جناب‏عالى و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگى میان علاقه‏مندان به شما است.لازم است انتصاب مزبور ملغى و کان لم یکن اعلام گردد.سید على خامنه‏اى‏27/ 4/ 88

نرم افزار حدیث ولایت 0 مکتوبات مقام معظم رهبری حفظه الله  سال‏1388، ص: 31

 

(6) یک توصیه‏ى دیگر این است که بهانه‏ هم دست دیگران ندهید. من مى‏بینم متأسفانه گاهى بهانه‏هایى هم از طرف خودِ شما داده مى‏شود که این را هم بایستى توجه کنید که بهانه‏ هم دست دیگران ندهید؛ مراقبت کنید؛ ... خلاصه اینکه مواظب باشید، مراقبت کنید؛ «اتّقوا من مواضع التّهم»؛ براى خودتان و براى دولت مسئله درست نکنید و براى جنجال‏آفرینى‏ها- که کسانى دنبالش هستند- بهانه‏ ندهید.

نرم افزار حدیث ولایت 0 بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله  سال‏1378، ص: 114 - 02/ 06/ 1378 /  بیانات در دیدار  رئیس‏جمهورى و اعضاى هیئت دولت‏

 

( 7 ) رئیس یک قوه به استناد یک اتهام ثابت نشده و مطرح نشده ای در دادگاه ، دو قوه دیگر را متهم کرد ، این کار بد و نامناسبی بود ، این جور کارها ، هم خلاف شرع ، هم خلاف قانون ، هم خلاف اخلاق ، هم تضییع حقوق اساسی مردم است

سایت KHAMENEI_IR  - بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله  در دیدار با مردم آذربایجان – 28/11/1391

 

( 8 ) آن کسانى که به یک نحوى یک نوع مرجعیتى در افکار مردم دارند؛ از این سیاسیون و رؤساى احزاب و کارگردانان جریانات سیاسى، و یک عده‏اى از این‏ها حرف‏شنوى دارند، این‏ها خیلى باید مراقب رفتار خودشان باشند؛ خیلى باید مراقب گفتار خودشان باشند. اگر آن‏ها کمى افراطى‏گرى کنند، دامنه‏ى این افراطى‏گرى در بدنه‏ى مردم به جاهاى بسیار حساس و خطرناکى خواهد رسید که گاهى خود آن‏ها دیگر نمى‏توانند آن را جمع کنند، که ما نمونه‏هایش را دیده‏ایم. افراط وقتى در جامعه به وجود آمد، هر حرکت افراطى به افراطى‏گرى دیگران دامن مى‏زند. اگر نخبگان سیاسى بخواهند قانون را زیر پا بگذارند، یا براى اصلاح ابرو، چشم را کور کنند، چه بخواهند، چه نخواهند، مسئول خونها و خشونتها و هرج‏ومرج‏ها، آن‏هایند. من به همه‏ى این آقایان، این دوستان قدیمى، این برادران توصیه مى‏کنم بر خودتان مسلط باشید؛ سعه‏ى صدر داشته باشید؛ دستهاى دشمن را ببینید؛ گرگهاى گرسنه‏ى کمین‏کرده را که امروز دیگر نقاب دیپلماسى را یواش‏یواش دارند از چهره‏هایشان برمى‏دارند و چهره‏ى حقیقى خودشان را نشان مى‏دهند، ببینید؛ از این‏ها غفلت نکنید.

نرم افزار حدیث ولایت    مکتوبات سال‏1388، ص: 25 - 29/ 03/ 1388 /  خطبه های نماز جمعه ی  مقام معظم رهبری حفظه الله

 

ت –  فرایند انتخابات ریاست جمهوری در سال 1392 با  دفاع تمام قد سید محمد خاتمی و سراح جناح موسوم به چپ از حجت الاسلام حسن روحانی که هرگز در پیشینه ی خود سر سوزنی رفتار چپ گرایانه  ندارد و همچنین ظلم فاحشی که سید محمد خاتمی به هواداران اندیشه های دکتر عارف روا داشت ،   بیانگر این مهم است که تاریخ مصرف تقسیم بندی هایی مانند چپ و راست ، مدتها پیش به پایان رسیده بوده است ( 1 )

( 1 ) تقسیماتى که خارجیها از مردم مى‏کنند، اغلب خلاف واقع و دروغ است. عدّه‏اى «راست‏»، عدّه‏اى «چپ‏»، عدّه‏اى «سنتى»، عدّه‏اى «مدرن» ... این‏ها همه‏اش حرفهاى‏ بى‏ربط و مزخرفى است که خارجیها القا مى‏کنند. البته یک عدّه آدم‏هاى ساده هم در داخل، بدشان نمى‏آید که بگویند ما جزو فلان دسته هستیم! خیال مى‏کنند که این یک افتخار است. نه آقا! جزو ملت ایران باشید. جزو توده‏ى انقلابى مردم باشید. جزو این جماعت و ملت دین‏باور باشید. اسمهاى چپ و راست و قدیم و جدید و امثال این‏ها، افسانه است. این‏ها واقعیت ندارد. به دلیل اینکه هیچ‏کدام از این گروههایى هم که آن‏ها ذکر مى‏کنند، هیچ تفکّر مدوّنى ارائه نکرده‏اند. دسته‏بندى گروهها با ارائه تفکّرِ مدوّن امکان‏پذیر مى‏شود. در شرایط فعلى، گروههاى موجود چه تفکّر مدوّنى دارند که ادّعا شود این با آن، این تفاوت را دارد! که این مدرن است، این نمى‏دانم چپ است، این راست است! این‏ها حرفهاى بى‏معنى است. حرفهاى بى‏ربطى است که خارجیها و تبلیغات بیگانه، عنوان مى‏کنند

نرم افزار حدیث ولایت 0 بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله  سال‏1375، ص: 16 - 28/ 01/ 1375

 

ث – متن یا مضمون جمله ی - لااقل اگر به دین مردم کاری ندارند به فکر معیشت آنها باشند و اداره کشور را به بازی نگیرند -  در نرم افزار آثار حضرت امام رحمه الله و اظهاراتی که کارشناسان تایید نموده باشند ( 1 )  ، موجود نبود اگر مستندی در این زمینه دارید ارائه فرمایید ( 2 )  و در غیر اینصورت فراموش نفرمایید که حضرت امام رحمه الله خط قرمز انقلاب اسلامی مردم ایران می باشد

 

 (1) آنچه به من نسبت داده شده یا مى‏شود مورد تصدیق نیست، مگر آنکه صداى من یا خط و امضاى من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیماى جمهورى اسلامى چیزى گفته باشم.

وصیتنامه سیاسى- الهى امام خمینى رحمه الله 

 

 ( 2 ) اکنون که من حاضرم، بعض نسبتهاى بى‏واقعیت به من داده مى‏شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود

وصیتنامه سیاسى- الهى امام خمینى رحمه الله 

 

ج – امسال ( امثال ؟ ) -  در سال 1392  -  قرار است منتخب ملت دارای نقاط مثبت رییس جمهور فعلی و فاقد نقاط منفی ایشان باشد ( 1 )

 

(1)همه بدانند که آنچه ما برای رئیس جمهور آینده نیاز داریم عبارت است از امتیازاتی که امروز وجود دارد منهای ضعفهایی که وجود دارد

سایت KHAMENEI_IR  - بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله  در حرم مطهر رضوی – 01/01/1392

 

سوال 2 –

با تمام احترامی که برای شما قائلم کاملا اعتقاد دارم پشتیبانی از یه همچین فردی ( دکتر محمود احمدی نژاد ) برای ریاست جمهوری نیاز به حلالیت طلبیدن از مردم داره! ( الف A و B )

حاج آقا نوشته بودید مهندس موسوی ضد انقلابه!!! کدوم انقلاب حاج آقا؟ ( ب )

اگه بر فرض محال یک درصد از این حرف شما نزدیک به انصاف هم باشه، این یک امتیاز منفی برای مهندس موسوی بزرگوار محسوب نمیشه، یک امتیاز منفی برای اون انقلابی محسوب میشه که مهندس موسوی عزیز با اون ضده! ( پ )

به هر حال انقلاب و ضد انقلاب رو خانواده امام و نزدیکان امام و دوستان امام و ... خونواده شهید بهشتی و مطهری و رجایی و طالقانی و همت و باکری و غیره و غیره، خیلی بهتر از ما و شما میشناسن!!!!!!!! ( ت )

 

الف –  A : هنوز هم برای 8 سال از 1384 تا 1392 در میان نامزدهای احراز صلاحیت شده در آن دو دوره ، دکتر محمود احمدی نژاد ، گزینه ی اصلح است

الف –  B : برشی از پژوهش برخی احکام انتخابات : تخریب رای دهندگان به غیر اصلح که تلاش خویش را برای تشخیص اصلح بکاربسته ولی دچار خطا شده اند ، حرام است

ب : میر حسین موسوی ضد همان انقلابی است که امام خمینی رحمه الله به خاطر آن حاصل عمر خود را کنار گذاشت ( 1 )

( 1 ) بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏    جناب آقاى منتظرى‏

با دلى پر خون و قلبى شکسته چند کلمه‏اى برایتان مى‏نویسم تا مردم روزى در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشته‏اید که نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم مى‏دانم؛ خدا را در نظر مى‏گیرم و مسائلى را گوشزد مى‏کنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامى عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین مى‏سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبرى آینده نظام را از دست داده‏اید. شما در اکثر نامه‏ها و صحبتها و موضعگیریهایتان نشان دادید که معتقدید لیبرالها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدرى مطالبى که مى‏گفتید دیکته‏شده منافقین بود که من فایده‏اى براى جواب به آنها نمى‏دیدم. مثلًا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودى که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و مى‏بینید که چه خدمت ارزنده‏اى به استکبار کرده‏اید. در مسئله مهدى هاشمىِ قاتل، شما او را از همه متدینین متدینتر مى‏دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام مى‏دادید که او را نکشید. از قضایاى مثلِ قضیه مهدى هاشمى که بسیار است و من حالِ بازگو کردن تمامى آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمى‏باشید و به طلابى که پول براى شما مى‏آورند بگویید به قم منزل آقاى پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمد اللَّه از این پس شما مسئله مالى هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً مقدم بر نظر خود مى‏دانید- که مسلماً منافقین صلاح نمى‏دانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایى مى‏شوید که آخرتتان را خرابتر مى‏کند- با دلى شکسته و سینه‏اى گداخته از آتش بى‏مهریها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت مى‏کنم دیگر خود دانید:

1- سعى کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدى هاشمى و لیبرالها نریزد.

2- از آنجا که ساده لوح هستید و سریعاً تحریک مى‏شوید در هیچ کار سیاسى دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.

3- دیگر نه براى من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهاى بیگانه دهند.

4- نامه‏ها و سخنرانیهاى منافقین که به وسیله شما از رسانه‏هاى گروهى به مردم مى‏رسید؛ ضربات سنگینى بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتى بزرگ به سربازان گمنام امام زمان- روحى له الفداء- و خونهاى پاک شهداى اسلام و انقلاب گردید؛ براى اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.

و اللَّه قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولى در آن وقت شما را ساده لوح مى‏دانستم که مدیر و مدبر نبودید ولى شخصى بودید تحصیلکرده که مفید براى حوزه‏هاى علمیه بودید و اگر این گونه کارهاتان را ادامه دهید مسلماً تکلیف دیگرى دارم و مى‏دانید که از تکلیف خود سرپیچى نمى‏کنم. و اللَّه قسم، من با نخست‏وزیرى بازرگان مخالف بودم ولى او را هم آدم خوبى مى‏دانستم. و اللَّه قسم، من رأى به ریاست جمهورى بنى صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.

سخنى از سرِ درد و رنج و با دلى شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خداى خود عهد کردم که از بدى افرادى که مکلف به اغماض آن نیستم هر گز چشم‏پوشى نکنم. من با خداى خود پیمان بسته‏ام که رضاى او را بر رضاى مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمى‏دارم‏ من کار به تاریخ و آنچه اتفاق مى‏افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعى خود عمل کنم.

من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته‏ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعى کنند تحت تأثیر دروغهاى دیکته شده که این روزها رادیوهاى بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش مى‏کنند نگردند. از خدا مى‏خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضى هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزى نداریم، هر چه هست اوست. و السلام. یکشنبه 6/ 1/ 68 روح اللَّه الموسوی الخمینى‏ صحیفه امام، ج‏21، ص: 331  

 

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏    جناب حجت الاسلام و المسلمین آقاى منتظرى‏- دامت افاضاته‏

با سلام و آرزوى موفقیت براى شما، همان طور که نوشته‏اید رهبرى نظام جمهورى اسلامى کار مشکل و مسئولیت سنگین و خطیرى است که تحملى بیش از طاقت شما مى‏خواهد. و به همین جهت، هم شما و هم من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودیم، و در این زمینه هر دو مثل هم فکر مى‏کردیم. ولى خبرگان به این نتیجه رسیده بودند؛ و من هم نمى‏خواستم در محدوده قانونى آنها دخالت کنم. از اینکه عدم آمادگى خود را براى پست قائم مقامى رهبرى اعلام کرده‏اید پس از قبول، صمیمانه از شما تشکر مى‏نمایم.

همه مى‏دانند که شما حاصل عمر من بوده‏اید؛ و من به شما شدیداً علاقه‏مندم. براى اینکه اشتباهات گذشته تکرار نگردد، به شما نصیحت مى‏کنم که بیت خود را از افراد ناصالح پاک نمایید؛ و از رفت و آمد مخالفین نظام، که به اسم علاقه به اسلام و جمهورى اسلامى‏ خود را جا مى‏زنند، جداً جلوگیرى کنید. من این تذکر را در قضیه مهدى هاشمى  هم به شما دادم. من صلاح شما و انقلاب را در این مى‏بینم که شما فقیهى باشید که نظام و مردم از نظرات شما استفاده کنند. از پخش دروغهاى رادیو بیگانه متأثر نباشید. مردم ما شما را خوب مى‏شناسند، و حیله‏هاى دشمن را هم خوب درک کرده‏اند که با نسبتِ هر چیزى به مقامات ایران کینه خود را به اسلام نشان مى‏دهند.

طلاب عزیز، ائمه محترم جمعه و جماعات، روزنامه‏ها، و رادیو- تلویزیون، باید براى مردم این قضیه ساده را روشن کنند که در اسلام مصلحت نظام از مسائلى است که مقدم بر هر چیز است، و همه باید تابع آن باشیم. جنابعالى ان شاء اللَّه با درس و بحث خود حوزه و نظام را گرمى مى‏بخشید. و السلام علیکم.

8/ 1/ 68  روح اللَّه الموسوی الخمینى‏ صحیفه امام، ج‏21، ص: 335

 

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏     خدمت فرزندان عزیز، نمایندگان محترم مجلس شوراى اسلامى، و وزراى محترم- دامت افاضاتهم‏

با سلام، شنیدم در جریان امر حضرت آقاى منتظرى‏ نیستید و نمى‏دانید قضیه از چه قرار است. همین قدر بدانید که پدر پیرتان بیش از دو سال است در اعلامیه‏ها و پیغامها تمام تلاش خود را نموده است تا قضیه بدین جا ختم نگردد، ولى متأسفانه موفق نشد. از طرف دیگر وظیفه شرعى اقتضا مى‏کرد تا تصمیم لازم را براى حفظ نظام و اسلام بگیرد. لذا با دلى پر خون حاصل عمرم را براى مصلحت نظام و اسلام کنار گذاشتم.

ان شاء اللَّه خواهران و برادران در آینده تا اندازه‏اى روشن خواهند شد. سفارش این موضوع لازم نیست که دفاع از اسلام و نظام شوخى بردار نیست؛ و در صورت تخطى، هر کس در هر موقعیت بلافاصله به مردم معرفى خواهد شد. توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم. و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته.

 26/ 1/ 68  روح اللَّه الموسوی الخمینى‏ صحیفه امام، ج‏21، ص: 351

 

پ   : ریزش ها خرسندساز نیست ولی امتیاز منفی برای ریزشی ها محسوب می شود نه نظام (1)

(1)غم بزرگ این است که همان‏طور که قبلًا اشاره کردم بعضى عناصرى که هیچ سودى در سلطه‏ى امریکا بر این کشور ندارند، از روى غفلت و اشتباه و ضعفها و عقده‏ها، براى سلطه‏ى امریکا بر این کشور تلاش مى‏کنند! البته اشخاص مختلفند؛ بعضیها عقده‏اى دارند؛ بعضیها کینه‏اى دارند؛ بعضیها گله‏اى از کسى دارند براى خاطر دست‏مالى، قیصریه را آتش مى‏زنند؛ به‏خاطر یک دشمنى و یک کینه‏ى شخصى و یک محرومیت از فلان مسئولیت که مایل بوده به او بدهند و مثلًا نشده و به‏خاطر یک اشتباه در فهم، مى‏بینید که حرفى مى‏زنند، اقدامى مى‏کنند، موضعى مى‏گیرند و کارى مى‏کنند که به ضرر تمام مى‏شود و در خدمت دشمن قرار مى‏گیرند! بدانید؛ این رادیوهاى بیگانه، با میلیونها دلار صرف و خرج راه مى‏افتد. این‏ها هدف دارند از اینکه این تبلیغات را مى‏کنند؛ مى‏خواهند افکار عمومى کشورهاى مخاطب خودشان را تحت تأثیر قرار دهند. بیخودى که نمى‏آیند از شخصى، از حرفى، از جریانى، این‏طور دفاع کنند! هر آدم عاقلى تا دید دشمن برایش کف مى‏زند، باید به فکر فروبرود و بگوید من چه غلطى کردم؛ من چه کار کردم که دشمن براى من کف مى‏زند؟! باید به خود بیاید. این مایه‏ى غصّه است که بعضى از کف زدن دشمن خوششان مى‏آید! اگر گل‏زنِ مهاجم ما در میدان فوتبال، اشتباهاً به دروازه‏ى خودش گل بزند، چه کسى در آن میدان کف خواهد زد؟ طرف‏داران تیم مقابل و مخالف. حالا شما وقتى‏که مى‏بینى دشمن برایت کف مى‏زند، باید بفهمى که به دروازه‏ى خودى گل زده‏اى! ببین چرا زدى؟ ببین چرا کردى؟ ببین چه اشتباهى کرده‏اى؟ ببین مشکلت کجاست؟ بگرد مشکل خودت را پیدا کن و توبه کن. من در این ماه رمضان، از همه‏ى کسانى که این خطاى بزرگ را در مقابل ملت ایران کردند، مى‏خواهم که در مقابل خدا و در مقابل اسلام توبه کنند. مبادا خیال شود که این خطا در مقابل شخص این بنده‏ى حقیر است؛ نه. بنده که کسى نیستم؛ بنده هیچ اهمیتى ندارم؛ این را بدانند. هیچ ادّعایى هم ندارم؛ هیچ دل‏بستگى‏اى هم به مسئولیت و اقتدار ندارم. البته مایه‏ى افتخار است براى هرکسى که بتواند به این مردم خدمت کند؛ اما دل‏بستگى نیست؛ آن‏هایى که باید بدانند، مى‏دانند.

دل انسان غمگین مى‏شود و مى‏شکند به‏خاطر اینکه چرا کسانى که نان انقلاب را خوردند، نان اسلام را خوردند، نان امام زمان را خوردند، دم از امام زمان زدند، دم از ائمّه‏ى معصومین زدند، حالا طورى مشى کنند که اسرائیل و امریکا و سیا و هرکسى که در هر گوشه‏ى دنیا با اسلام دشمن است، برایشان کف بزنند! این، انسان را غصّه‏دار مى‏کند. ولى به شما عرض کنم، بشارتهاى الهى این‏قدر زیاد است که هر غمى را از دل پاک مى‏کند. بشارتهاى الهى خیلى زیاد است. نباید خیال کرد که اگر چهار نفر آدمى که سابقه‏ى انقلابى دارند، از کاروان انقلاب کنار رفتند، پس انقلاب غریب ماند. نه آقا، همه‏ى انقلابها، همه‏ى فکرها، همه‏ى جریانهاى گوناگون اجتماعى، هم ریزش دارند، هم رویش دارند؛ ریزش در کنار رویش.

شما به صدر اسلام نگاه کنید، ببینید آن کسانى که در دوران غربت اسلام و غربت على، از امیر المؤمنین دفاع کردند، چه کسانى بودند؟ این‏ها سابقه‏داران اسلام نبودند. سابقه‏داران اسلام، جناب طلحه و جناب زبیر و جناب سعد بن ابى وقّاص و امثال این‏ها بودند. بعضى از این‏ها على را تنها گذاشتند؛ بعضى از این‏ها در مقابل على ایستادند. این‏ها ریزش‏ها بودند. اما رویش کدام است؟ رویش، عبد الله بن عبّاس است؛ محمّد بن ابى بکر است؛ مالک اشتر است؛ میثم تمّار است. این‏ها رویش‏هاى جدیدند. این‏ها که در زمان پیامبر نبودند؛ این‏ها در همان دوران غربت اسلام روییدند؛ این‏ها نهالهاى تازه‏اند. شما ببینید یک مالک اشتر در همه‏ى تاریخ اسلام چقدر مؤثّر است. بله؛ ممکن است کسانى ریزش پیدا کنند که البته مایه‏ى تأسّف است. وقتى به امیر المؤمنین شمشیر زبیر را دادند، گریه کرد. همان‏طور که گفتم، غصّه دارد. غصّه دارد کسانى ریزش پیدا کنند که یک روز پاى سفره‏ى انقلاب، پاى سفره‏ى امام زمان، پاى سفره‏ى اسلام و قرآن نشستند و نان و نمک اسلام را خوردند؛ اما در کنار آن ریزش‏ها، مالک اشترها هستند؛ عبد الله بن عباسها هستند. امیر المؤمنین هرجا در میدانهاى جنگ احتیاج به زبان داشت، عبد الله بن عبّاس مى‏رفت و امیر المؤمنین را یارى مى‏کرد. هرجا احتیاج به شمشیر داشت، مالک اشتر بود. مثل مالک اشتر، مثل عبد الله بن عبّاس، مثل محمّد بن ابى بکر مثل این رجال نه یکى، نه ده نفر، نه هزار نفر که هزاران نفر بودند. این‏طور نیست که شما خیال کنید حالا چهار نفر آدمى که از راه برگشتند و نیرویشان تمام شد، معنایش این است که نیروى این گردونه‏ى عظیم تمام شده است. نه آقا؛ بعضیها در بین راه قوّه‏شان تمام مى‏شود. بله؛ ضعیف‏ترها وسط راه آذوقه‏شان تمام مى‏شود. یک نفر از مشهد حرکت کرده بود که با کاروانى به کربلا برود. به خواجه ابا صلت که رسیدند کسانى که به مشهد رفته‏اند، مى‏دانند که خواجه ابا صلت کجاست گفت ما که خرجیمان تمام شد! بعضیها خرجیشان در خواجه ابا صلت تمام مى‏شود؛ بعضیها خرجیشان بین راه تمام مى‏شود؛ بعضیها دو سه کیلومتر مى‏آیند، بعد خرجیشان تمام مى‏شود! این همان ارتجاع و برگشتن است. این افتخار نیست؛ این ننگ است؛ این بریدن است؛ این از راه ماندن است‏

نرم افزار حدیث ولایت 0 بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله  سال‏1378، ص: 139 - 26/ 09/ 1378 – خطبه های نماز جمعه

 

انقلاب زنده است، این اصول زنده است؛ هیچ مانعى ندارد که برگ و بار عوض بشود. خزان‏هایى در راه است؛ این یک حرکت طبیعى

/ 0 نظر / 27 بازدید